Georgetown

4 februari 2020 - Penang George Town, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

Vandaag, 31 december, stond de autorit naar Georgetown, Penang op de planning. De route hiernaartoe was erg mooi en de tomtom bracht ons zelfs over een heel smal weggetje door een dorpje heen. Aangekomen in ons hostel daar, kregen wij onze privé kamer met ieder een tweepersoonsbed tot ons beschikking. We hebben een klein rondje gelopen, maar eindigde al snel in een restaurantje met een cocktail. Na deze cocktail liepen we terug naar onze straat, wat overigens ook een van de leukste straten bleek te zijn. Hier werd alles al klaargemaakt voor de avond en wij konden gelukkig nog aanschuiven bij een Mexicaans restaurant, welke zeer populair was, en hier ons avondeten benuttigen. Het was zo’n leuk tentje en superdruk overal dat we besloten om de rest van de avond hier te blijven zitten en dus oud en nieuw hier te vieren. Ondertussen schoven nog twee Amerikaanse mensen bij ons aan tafel en met hun hebben we de rest van de avond gezellig zitten kletsen(en drinken). Om twaalf uur hebben we natuurlijk iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst en was er, helaas, niet al te veel vuurwerk te zien in de lucht. Rond een uur of twee lagen we dan ook in bed en konden we lekker gaan slapen. De volgende dag voelde Roos en ik ons niet al te best, jup een katertje, en zijn paps en mams de stad in gegaan terwijl wij een rustdagje hielden in onze kamer.
2 januari zijn we de stad echt gaan verkennen met z’n vieren en hebben hier eerst een gedeelte dat op palen in het water gebouwd is aanschouwd waarna we de streetart van Penang, waar het bekent om staat, zijn gaan opzoeken. In een dag heb je opzich alles wel gezien, erg leuk en mooi, en we besloten om de dag hierna een scooter te huren om ook iets buiten de stad te gaan ontdekken.

Zo gezegd zo gedaan en de volgende morgen gingen we op pad met onze scootertjes richting de Penang hill. Na even zoeken met de navigatie hebben we uiteindelijk de weg naar deze plek gevonden. We moesten best lang in de rij staan voordat we uiteindelijk met het treintje naar boven gebracht werden(lekker toeristisch) en van het uitzicht konden genieten. Boven hebben we nadat we wat gedronken hadden een rondje gelopen over de hill en zijn daarna weer naar beneden gegaan met het treintje. Het was nog best vroeg op de dag(rond het middaguur) dus wij besloten om een rondje te gaan scooteren en zo nog meer van het eiland te ontdekken. De route die we namen was erg mooi met verschillende uitzichten(strand, bergen, dorpjes).
Moe maar voldaan keerden we uiteindelijk terug naar ons hostel om voor de laatste keer avond te gaan eten in deze toffe stad.
De dag hierna zouden we namelijk de ferry nemen richting Langkawi, een eiland ten noorden van Penang.

Liefs Aneesha :)