Kuala lumpur (l) + Ipoh

22 december 2019 - Ipoh, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

Het heeft even geduurd, maar ik ga mijn blog weer helemaal oppakken :).
Natuurlijk nemen wij weer de verkeerde bus naar Kuala Lumpur; in plaats dat deze naar het centrale station ging, eindigde de bus op het vliegveld (handig voor later, maar voor nu tijd- en geldverspilling). Dus met een andere bus zijn we uiteindelijk dan wel op het goede station geëindigd en na een kwartiertje lopen waren we dan ook aangekomen in ons hostel. Snel even onze spullen gedropt en eropuitgegaan voor eten, want we hadden ondertussen wel trek gekregen. Hierna hebben we nog een klein rondje gelopen door de stad, waarna wel lekker zijn gaan slapen. De volgende ochtend wisten we eigenlijk niet zo goed wat te doen, dus zijn we richting the petronas  towers gelopen. We kwamen onderweg ook een aquarium tegen en omdat we toch niets beters te doen hadden, zijn we na de lunch hier maar even naar binnen gegaan. Het aquarium zelf was wel mooi om te zien en de vissen zelf kwamen vooral uit zuid-Amerika. Na het aquarium zijn we richting die towers gelopen, de nodige foto’s natuurlijk gemaakt, en hier een shoppingmall ingelopen. Je kan het natuurlijk al raden, in deze shoppingmall was ook een bioscoop aanwezig, dus Roos en ik zijn mooi naar de film gegaan. Toen de film was afgelopen, was het alweer tijd voor avondeten en hebben we de lichtshow buiten bij de torens nog even aanschouwd(niet heel bijzonder). Terug in ons hostel hebben we lekker gerelaxed en zijn we op tijd gaan slapen.

Deze ochtend stond onze trip naar Ipoh gepland. Met de metro(waar we niet veel van snapten) gingen wij op weg naar het busstation om vanuit hier de bus naar Ipoh te nemen. Dit allemaal ging prima (ook een wonder) en we kwamen goed en wel in de avond op het busstation van Ipoh aan. We moesten nog een andere bus nemen richting het centrum en vanuit hier werden we opgepikt door de eigenaar van ons hostel die ons dan ook naar het hostel bracht. We hebben gegeten op de avondmarkt, waar ze echt van alles verkochten, en zijn na een rondje lopen weer moe en voldaan gaan slapen.

Deze dag stond in het teken van de streetart van Ipoh bewonderen. Lekker slenteren door de stad dus in deze heerlijke temperaturen. We hebben bijna alle kunstwerken die ook op onze kaart stonden gevonden en zijn zelfs nog net iets verder gelopen om ook het treinstation te aanschouwen. De lucht dreigde al de hele middag met regen en onweer en met een gelukje voor ons, barste het dan ook los op het moment dat wij weer terug in het hostel aankwamen.
Op onze  tweede dag in Ipoh besloten we om met een bus richting een Chinese tempel te gaan. De tempel was erg indrukwekkend en bijzonder om te zien. Na een work-out van 500 steile traptreden omhoog klimmen, waren we helemaal in de top van een berg met een prachtig uitzicht op de omgeving(nog steeds onderdeel van de tempel). Weer terug naar beneden geklauterd was het tijd voor de lunch en schoven we bij een familierestaurantje aan, erg schattig. De bus terug ging, maar niemand wist hoelaat. We moesten bij een grote boom wachten totdat er een bus zou stoppen en ons weer terug mee zou nemen naar de stad. Gelukkig voor ons duurde het niet al te lang en bracht de buschauffeur ons inderdaad netjes terug naar de stad. ‘S avonds hebben we op een foodcourt gegeten, een zeer bijzondere ervaring mag wel gezegd worden. Van de vier dingen die we hadden besteld, waren er maar twee echt lekker, vooral ons toetje, het lokale ijs, was erg bijzonder. Na een rondje over de markt zijn we lekker ons bed ingedoken om energie te sparen voor onze reis van morgen naar Kuala Selangor.

Liefs Aneesha :)

1. Nico en Silvia Huisman:
    18 januari 2020
    Lieve schat, wat leuk om weer een verhaal te lezen, en gelukkig dat jullie hier de regen voor zijn gebleven!! Benieuwd weer naar de volgende verhalen!! 😀😀😀😘😘😘