Kuala Selangor

23 december 2019 - Kuala Selangor, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

Om in Kuala Selangor, een klein plaatsje ten oosten van Kuala Lumpur, moesten we vanuit Ipoh eerst de bus terug naar Kuala Lumpur nemen, om vandaar de lokale bus(en dat hebben we geweten) richting Kuala Selangor te nemen. In totaal hebben we deze dag in vier bussen en een metro gezeten. Vooral de derde en de vierde bus was een avontuur. De derde bus had geen airco en wij zaten met onze backpacks op schoot erg krapjes, lekker warm, op zo’n klein stoeltje met weinig beenruimte in een overvolle bus. Deze bus zou er in totaal 2 uur over doen om in Kuala Selangor te komen, maar na twee uur waren we pas net de drukke stad uit en moesten we overstappen op een dezelfde soort bus met airco. Deze bus was opzich helemaal prima en we hadden mooi een plekje op de achterbank van de bus veroverd. Het dingetje van deze bus was dat er geen vering in zat, dus wij werden zo nu en dan lekker door de bus heen geslingerd. Uiteindelijk goed en wel aangekomen op de plek van bestemming en na even zoeken in ons hotelletje, was echt een doolhof, hadden we onze kamer gevonden en liepen we snel weer naar buiten om wat eten te scoren op het foodcourt buiten de deur(het was al rond 10 uur ‘s avonds). Na onze avondmaaltijd zijn we lekker gaan slapen en de volgende morgen zijn we op pad gegaan naar een heuvel waar we aapjes zouden kunnen voeren. Eenmaal bovenaan deze heuvel hebben we eerst een klein museum bezocht over de geschiedenis van dit stadje en toevallig of niet, Nederland(en Nederlands servies) kwam hier ook nog in voor(het meest interessante wel van heel dat museum). Buiten stond al een groep(lokale) toeristen de aapjes te voeren met enorm veel geschreeuw. Wij zijn mooi gaan zitten op een bankje en hebben deze gekte even zitten aanschouwen. Een stukje verderop vonden we een rustig plekje met ook veel aapjes en toen we eenmaal wisten hoe we ze moesten lokken met de banaantjes die we hadden gekocht, kwamen ze een voor een op ons af om een banaantje van ons aan te pakken, superschattig!!

We hebben nog even ons rondje afgelopen en zijn hierna weer terug naar ons hotel gegaan. ‘S avonds stond een vuurvliegjes tour op de planning en met Grab werden we daar dan ook naartoe gebracht. Dit was een mega grote toeristische attractie, we vaarden met z’n alle in een rijtje achter elkaar aan, maar wel zeker de moeite waard. Voor onze weg terug konden we helaas geen Grab meer vinden en besloten we maar te gaan lopen(ruim een uur) en ondertussen onze duim op te steken om te hopen op een lift. Al snel stopte er een heel aardige man voor ons en deze heeft ons weer terug naar ons hotel gebracht. De volgende ochtend stond de wekker al vroeg om eerst met de bus terug naar Kuala Lumpur te gaan om hier onze tassen te droppen en vervolgens de bus te nemen naar het vliegveld om paps en mams(die hier overigens niets vanaf wisten, zij dachten dat we elkaar zouden ontmoeten in hun hotel) hier op te wachten. Na ruim een uur wachten kwamen ze dan eindelijk door de deuren naar buiten en konden we elkaar een knuffel geven, zij natuurlijk heel erg verrast. Met de taxi zijn we teruggereden naar hun hotel en zijn we ‘s avonds lekker uit eten geweest.

Liefs Aneesha :)

1. Lies Dijkman - Luken.:
    18 januari 2020
    Hé Aneesha en Roos. Gezellig om weer 'verder' met jullie te reizen, waar jullie van alles meemaken van mooie gebouwen tot aapjes en vuurvliegjes bekijken. Zondag heb ik jullie ouders gesproken met het feest van Oma in Midwoud, zij hebben ook erg genoten tijdens hun vakantie bij jullie, de foto's kom ik nog wel eens te zien als ik in de kapsalon ben. Het feestje was heel gezellig. Groetjes Lies.
  2. Ben:
    19 januari 2020
    Hey Aneesha en Roos,
    weer de draad opgepakt en al weer 100 dagen op reis, whoaw wat een mijlpaal. En still going further……very good!!
    En grappig te lezen dat lokaal reizen altijd veel verrassingen meebrengen en altijd anders loopt/rijdt dan gedacht/voorspelt.
    Ga zo door en geniet er van!!
    Groet uit een zonnig Hoorn met 7 graden niet slecht voor de 'winterperiode' alhier.
    Ben
  3. Ron en Tineke:
    23 januari 2020
    Heeee Aneesha en Roos!!
    Goh wat smul ik iedere keer van jullie verhalen! Heerlijk avontuurlijk!
    Ik ben weer benieuwd naar de volgende 😀.
    Leuk ook om te lezen dat jullie het samen zo gezellig hebben!!
    Veel plezier weer meiden!!
    Tot de volgende keer
    Liefs van Ron en Tien 😘