Kuta(Bali) & Kuching

14 november 2019 - Kuching, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

De overstap van de boot naar de bus, die ons naar Kuta bracht, was zeer onhandig geregeld(er viel zelfs een tas van een meisje in het water). Van de 3-uur-durende rit heb ik zelf helemaal niets meegekregen, doordat ik eigenlijk binnen twee seconden in slaap viel nadat ik in de bus was gestapt. Aangekomen in het centrum van Kuta, moesten we nog 40 minuutjes lopen met backpack en al naar ons hotel. Onderweg hebben we nog even een tussenstop bij de mcdonalds(vanwege ons bucketlistboek) gehad en werden we ook door alles en iedereen gevraagd of we dan toch geen taxi wilden nemen. Het (driesterren) hotel was erg mooi en luxe, maar Roos en ik hebben eigenlijk voor de anderhalve dag dat we er waren, alleen maar op ons bed gelegen en tv(ja die hadden ze daar) gekeken.

Op 9 november stond de wekker om 4 uur ‘s ochtends en vertrokken we rond half 5 met de taxi richting het vliegveld. Onze 3-uur-durende vlucht naar Kuala Lumpur vertrok om 7 uur en op Kuala Lumpur zelf hadden we dan nog 1,5 uur om over te stappen naar onze vlucht richting Kuching(ligt in het Borneo gedeelte van Maleisië). Alles goed en wel verlopen en met de taxi mooi voor ons hostel afgezet(die we eerst niet konden vinden, echt blinde kippen zijn we). De rest van de dag hebben Roos en ik uitgezocht wat er hier in de buurt te doen is en zijn we vroeg gaan slapen(vermoeid van onze reis naar Maleisië).
De volgende dag zijn we de stad zelf ingegaan en hebben we eerst het waterfront bewonderd en zijn daarna(nadat we na veel gedoe een simkaart hadden gescoord) door de India street en China town gelopen. Na onze lunch hebben we wat parkjes bezocht en hierna wilde we even wat interessants doen en even langs een museum te gaan. Dus wij dachten dat we het museum gevonden hadden en liepen naar binnen, bleek het nog geen museum te zijn en er was ook een modeshow aan de gang binnen. Wij vol verbazing naar binnen gelopen en even gekeken naar deze gekke modeshow, wat eigenlijk wel goed uitkwam, want nu konden we ook even afkoelen in de airco ;). Na deze gekke ervaring hebben Roos en ik toch nog een museum gevonden met allemaal opgezette beesten, sloeg echt helemaal nergens op, en zijn daarna doorgelopen naar een een of ander winkelcentrum. Na alle winkels even bekeken te hebben en nog wat kleding gescoord te hebben, zijn we doorgelopen naar een roze moskee. Op de terugweg naar ons hostel kregen we het idee om naar de film te gaan deze avond, dus wij via google maps een bioscoop opgezocht en kaartjes besteld voor een film. Toen we bij de film aankwamen, bleken we de enige twee te zijn met een kaartje en kregen we dus een bioscoopzaal voor onszelf!! Na de film hadden we afgesproken met twee andere Nederlandse meisjes bij het waterfront en na een gezellig drankje was het weer tijd om terug naar ons hostel te keren om te gaan slapen.

We zitten nu dus in een ander landje, vol nieuw avonturen, culturen, mensen en eten. Het verschil tussen Indonesië en Maleisië was gelijk al goed te merken: Maleisië ziet er een stukje rijker en georganiseerder uit dan Indonesië. Het is heel erg jammer dat we Indonesië hebben moeten verlaten, ik zou er zo een half jaar kunnen blijven!! Roos en ik zijn echt van dat land, de mensen, de cultuur, het eten en de natuur gaan houden en gaan ook zeker nog terugkomen in deze tien maanden naar Indonesië!! Nu eerst maar afwachten wat dit land ons weer gaat brengen voor spannende, gekke avonturen ;)

Liefs Aneesha :)

1. Arend en Lida:
    14 november 2019
    Hé lieve Aneesha,
    Ik ben er nog hoor en ik volg je ook, maar wat een reisverslagen allemaal, zeg. Ik moet echt m'n best doen om alles te lezen!! Want jullie gaan als een speer.
    Weer mooie foto's en verhaal. Jullie zien dus duidelijk een verschil tussen Indonesië en Maleisië . Op zich is dat natuurlijk mooi want hier heb je weer een ander soort mensen, cultuur, voedsel en natuur. Geniet en we gaan weer lezen wat het jullie allemaal gaat brengen.
    Liefs, Arend en Lida
  2. Lies Dijkman - Luken.:
    15 november 2019
    Ook ik geniet nu van jullie belevenissen en kijk met jullie mee. Ik wens jullie nog vele mooie dagen en lees graag hoe het daar is. Groeten Lies.