Taman Negara Rainforrest

27 december 2019 - Taman Negara, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

’s Avonds laat kwamen we pas aan bij ons guesthouse bij Taman Negara en konden we gelukkig nog even een burgertje scoren ergens op straat. Hierna zijn we lekker gaan slapen na een uitputtende dag.

De volgende ochtend stond de wekker om 8 uur en zijn we na wat informatie uit het toeristencentrum gaan ontbijten bij de rivier(deze moesten we oversteken om in het echte park te komen). Ons roti ontbijt beviel prima en gaf ons voldoende energie om gelijk aan de overkant van de rivier te starten met onze wandeling. Deze wandeling zou ons naar een uitzichtpunt brengen hoog in de bergen, en dat hebben we geweten ook. Een traptredenaantal van 1050 bracht ons uiteindelijk boven bij het uitzichtpunt, wat eigenlijk nieteens zo heel veel voorstelde, en om ons rondje af te maken, moesten we een steil weggetje door de jungle naar beneden nemen. Heel wat geklim en geklauter later kwamen we uiteindelijk, na een wandeling van 5 uurtjes, weer uit bij het beginpunt en zijn we gelijk maar even gaan lunchen en rusten de rest van de middag. ‘S Avonds stond er een bootsafari over de rivier gepland. We werden achter elkaar geplaatst in een traditioneel bootje met een gids die een paar goede ogen en een zaklamp met zich meebracht. Tijdens deze tocht hebben we helaas niet al te veel dieren gespot, al was het wel erg mooi om alle sterren te aanschouwen en erg rustgevend om de natuur zo mooi om je heen te horen.

De ochtend erna hadden we het plan om de canopywalk van het park te gaan doen. Dus wij weer heel wat trappen oplopen naar deze tour, welke eigenlijk wel een beetje tegenviel, want we liepen met z’n alle achter elkaar door de boomtoppen heen. Hierna hadden we een tour geregeld die ons naar een waterval bracht, wederom met een traditioneel bootje. Onderweg hiernaartoe stopten we bij een mega boom en een plek om vissen te voeren. Na een korte en eenvoudige wandeling van 15 minuutjes kwamen we uit bij de waterval, waar we een verfrissende duik konden nemen. De boot bracht ons weer netjes terug en wij zijn daarna uit gaan rusten in onze kamer en ons klaar gaan maken voor de tocht van de volgende dag richting de Cameron Highlands.

Liefs Aneesha :)

1. Lies Dijkman - Luken.:
    2 februari 2020
    Hallo Aneesha en Roos, gezellig om weer iets te lezen van jullie belevenissen, deze keer soms samen met Nico en Silvia. Met foto's van bijzondere bomen en allerlei vreemde beesten, die er wel een beetje eng uitzien. Geniet van het mooie zonnige weer dat is hier wel een beetje zoek veel regen en weinig zon. Maar de lente komt er aan, hopen we hier. Groetjes Lies Dijkman.