Cameron Highlands

29 december 2019 - Cameron Highlands, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

De autorit naar de Cameron Highlands duurde ongeveer 4 uur en wij zorgden er gelijk voor dat iedereen wist dat wij er waren: nadat we de auto hadden geparkeerd ging het alarm af en we wisten niet zo snel hoe we deze uitkregen, dus duurden het wel een minuut of 5 voordat het uiteindelijk weer stil was om ons heen. Onze kamers waren erg mooi, schoon en koud(zelfs zonder de airco). Ook de temperatuur over het algemeen was hier een stukje lager dan wij gewent waren(nu rond de 20 graden, koud dus). We besloten om nog even langs een theeplantage te gaan(hier staan de Highlands om bekend) en hebben hier uiteraard thee gedronken en van het uitzicht genoten. ‘s Avonds zijn we beland in een bar en hebben we na wat cocktails, erg goedkoop, een weg gezellige avond gehad. De volgende ochtend moesten we vroeg opstaan om aan een tour door de Highlands mee te doen. Deze tour bracht ons eerst naar het mossy forrest , waar we even rond konden lopen en van de mossige omgeving en het uitzicht konden genieten. Hierna kregen we wat uitleg over verschillende planten en bladeren die in de omgeving te vinden waren en mochten we een stukje naar beneden lopen naar een mooi uitzichtpunt over de theeplantages. De nodige foto’s en uitleg later reden we door naar het restaurant waar we uiteraard de thee mochten proberen. De weg terug was nogal hectisch door de drukte op de zeer smalle weg. De driver dropte ons af in een stadje net boven het stadje waar wij verbleven en na de lunch zijn we vanuit hier teruggelopen naar ons hostel. Deze weg bracht ons langs een paar tempels en door het regenwoud via een speeltuin weer terug naar onze kamers(al met al niet heel zwaar ofzo). Ons avondeten bestond uit een lekker lokaal gerecht en toen onze buikjes weer vol zaten hebben we ons opgewarmd in de bar en daarna in ons bedje. De volgende dag, oudjaarsdag, staat er een autorit naar Penang, ook wel Georgetown, op de planning.

Liefs Aneesha