Uluwatu en Seminyak

13 oktober 2019 - Seminyak, Indonesië

Hoiihoii allemaal,

Onze laatste dagjes Bali liepen anders dan gepland en waren vooral heel rustig. 8 oktober rustig wakker worden en bijslapen op Nusa Penida en rustig alles inpakken om vervolgens door een paar medewerkers van het hostel afgezet te worden bij de haven. De service van deze medewerkers was zelfs zo groot dat onze beide backpacks gedragen werden door zo’n klein mannetje van het hostel zelf en als wij aanboden om onze eigen spullen te dragen, werden we heel raar aangekeken en zeiden ze dat het geen probleem voor hen was. Na de bootovertocht naar het “vaste land” van Bali(die overigens ruim een uur duurde en de boot zelf was ook nog eens een kwartier te laat) zijn we even lekker even wezen lunchen en zijn daarna door een taxi afgezet bij ons hostel in Jimbaran(het zuiden van Bali). We kwamen er al snel achter dat er in ons hostel eigenlijk maar zeer weinig mensen verbleven en we zijn daardoor ook maar snel op zoek gegaan naar een andere plek om Bali leuk af te sluiten. De dag zelf hebben we verder besteed door even door het centrumpje te lopen en even informatie op te vragen over de omgeving van het plaatsje zelf.

De dag erna hebben we voor het eerst een scooter gehuurd en ook op deze gereden. Na een zeer goede uitleg van de hosteleigenaar zijn we op pad gegaan, door het gekke, drukke verkeer, richting het strand. In totaal hebben we twee strandjes bekeken en zijn we, hopelijk, weer wat bijgekleurd :). Het scooteren zelf ging echt helemaal top, ondanks het hele spannende, zeer steil naar beneden lopende, laatste stuk waar we over reden. Echt iets waar we trots op kunnen zijn. Ook hadden we deze dag besloten om de dag erna te gaan verkassen naar een andere plaats en hadden we hierzo een (best wel goedkope)villa gespot om in te chillen voor de laatste dagjes op Bali.  Dus wij hebben ons de dag erna verplaatst naar onze villa in Seminyak. Onze villa was echt helemaal top: een mega grote keuken, grote woonkamer met een superchille bank, een prive-zwembad en twee kamers met een grote badkamer en een tweepersoonsbed. De eerste avond hebben we heerlijk gezwommen tot we eigenlijk in bed belandden en de volgende dag weer wakker werden met de zon op ons hoofdje(figuurlijk dan). Roos voelde zich alleen niet helemaal top, dus die is weer op bed gaan liggen en ik heb me de hele dag vermaakt aan het zwembad en ben in de namiddag richting het strand gelopen om hier van de zonsondergang te genieten.

Zaterdag, onze laatste ochtend op Bali, moesten we in alle vroegte onze spullen pakken en een taxi nemen naar het vliegveld zodat we onze vlucht niet zouden missen. Roos voelde zich nog steeds echt niet lekker en het leek ook wel erger te zijn als de dag ervoor, dus wij zijn heel rustig aan het vliegtuig in gegaan en hebben hier ons kont neergezet om een uurtje te vliegen naar Flores. Eenmaal geland op het vliegveld, keek ik even op mijn snapchat-wereldkaart en zag ik tot mijn verbazing dat we niet op Flores, maar op het eiland eronder beland waren. Na (eerst heel hard gelachen) een kort overleg en na de vluchten richting Flores bekeken te hebben, hadden we besloten om toch eerst sowieso maar een nachtje op dit eiland(Sumba) te blijven(mede door Roos die zich echt niet lekker voelt) en liepen we naar het dichtsbijzijnde hotel. Hier aangekomen hadden we geluk en troffen we net een mevrouw die ook reisleider is geweest en dus erg goed Engels sprak. Zij heeft ons geholpen met een plan van aanpak: we blijven nu tot donderdag op dit eiland om dit eiland te verkennen, want dit eiland, totaal niet toeristisch, is echt heel erg mooi en ongerept en er valt echt erg veel te ontdekken hierzo :).

Dus wij zijn de komende dagen te vinden op Sumba in plaats van Flores(ohja de reden daarvoor blijkt dus te zijn: we hebben een vliegticket gekocht naar een vliegveld, waarvan we dachten dat deze op Flores lag, en dit vliegveld niet even opgezocht op google maps oid en nu blijkt dus dat het vliegveld dus op het eiland eronder ligt, hahah).

Zo blijkt maar weer eens: elke dag kom je voor nieuw, zeer onverwachte, avonturen te staan.