Het is begonnen :)

12 september 2019 - Jakarta, Indonesië

Hoiihoii allemaal

Allereerst wil ik jullie heel erg bedanken voor de liefde en lieve berichtjes die jullie hebben achtergelaten, dat is heel fijn om te lezen ;D

Ja en dan zomaar is de reis begonnen en zit je in het vliegtuig richting Jakarta (via Frankfurt en Singapore). De vluchten zijn gelukkig allemaal goed verlopen zonder al te erge turbulentie en met een prima overstaptijd. Aangekomen in Jakarta zijn Roos en ik zonder moeite door de douane gekomen en hebben ook zonder moeite onze backpacks weer gepakt. In de aankomsthal werd al gelijk door iedereen aan ons getrokken door de lokale bevolking met de vraag of  vwe een taxi wilden nemen. Hier hebben wij nee op gezegd en we zijn het avontuur met de bus aangegaan. Dus wij hebben na een poosje zoeken(in 30 graden) een buskaartje gekocht en na een halfuurtje wachten, met behulp van de bewakers daar, de bus in gestapt. Aangekomen bij het busstation zijn we door een tuktuk naar ons hostel gebracht. We slapen op een 8-persoonskamer met de eerste nacht alleen maar Nederlanders. Toen we een beetje geïnstalleerd  waren, hebben we een biertje met de rest van het hostel gedaan en zijn rond 23.00u nog even ons avondeten gaan halen van de straatl.

De volgende dag, vandaag dus, werden we pas om half 11 wakker en zijn gelijk gaan ontbijten en ons klaar gaan maken voor de rest van de dag. Rond een uur of 12 zijn we, samen met ons Nederlandse kamermeisje en twee andere Nederlandse jongens op pad gegaan naar oud-Batavia: dit is het oude koloniale gedeelte van de stad en ook zo’n beetje de enige bezienswaardigheid. Hierna zijn we doorgegaan naar de grootste moskee ter wereld en daarna doorgelopen naar een parkje. Hier konden we de ingang niet vinden en zijn door de bewakers, in hun auto, naar de juiste plek gebracht. We waren rond 7 uur weer terug in het hostel en hebben weer wat eten van de straat gehaald en dit samen met een drankje op het dakterras van het hostel opgegeten. De wekker staat morgen om 7 uur want we gaan op dagexcursie naar een eiland hier in de buurt :)

ik zie jullie allemaal weer bij een volgend verslag :)

Liefs Aneesha x

1. Shaylene:
    12 september 2019
    Jeetje wat een avontuur al! Helemaal met bewakers zozo!! Fijn dat alles goed is verlopen en veel plezier op de dag excursiexx
  2. Sjon en jolanda:
    12 september 2019
    wat een belevenissen voor jullie. Als het zo doorgaat heb je veel te schrijven op je blog.
    Ik zie al uit naar je volgende reisverhaal. xx
  3. Jacqueline Weel:
    12 september 2019
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie reis goed verlopen is,
    Heel leuk om alles zo te lezen, ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal, Heel veel plezier en GENIET ze
  4. Arend en Lida:
    13 september 2019
    Nou meid, de start is gemaakt en meteen een goeie start. Want wat leuk om met nog 3 backpackers op pad te gaan. De reis is gelukkig goed gegaan!!! Hopelijk hebben jullie niet al te veel last (gehad) van een jetlag. En we wensen jullie weer mooie uitstapjes toe. Tot een volgende keer.
    Liefs van ons, Arend en Lida
  5. Leonie:
    14 september 2019
    Wow Anees! Wat fijn om te horen dat jullie veilig weer op de grond staan! Geniet ervan en tot bij je volgende verhaal! Xx
  6. Tom en José:
    14 september 2019
    Lieve Aneesha en Roos,

Het avontuur is begonnen. En wat leuk dat jullie ook gelijk de eerste dag al contact hebben gemaakt met andere Nederlandse backpackers. Dat is het leuke van zo'n reis. Veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen de komende dagen..Liefs van Tom, José, Guus en Mies xxxx
  7. Ben:
    16 september 2019
    Hey Aneesha en Roos, net een paar dagen in Indonesië en nu al beroemdheden daar. Top hoor, jullie hebben al veel gezien en gedaan. Geniet van alles en tot de volgende avonturen daar.....
    Lieve groet Ben
  8. Ron en Tineke:
    16 september 2019
    Heeee Aneesha en Roos!!
    Jeetje wat leuk die verhalen te lezen wat jullie allemaal beleven in die totaal andere wereld. Mooi dat jullie al weer met andere Nederlanders hebben opgetrokken. Een hoop gezien al...nog wel wat hindernissen ivm met de tickets en vertrekplaats maar uiteindelijk komt het allemaal goed 😀. Heel veel plezier weer de komende dagen en we kijken weer uit naar het volgende reisverslag!
    Liefs van Ron en Tien 😘