Miri

25 november 2019 - Miri, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

Allereerst superbedankt weer voor alle leuke, lieve berichtjes. Het doet me goed om ze te lezen. Met mij persoonlijk gaat het weer helemaal goed en ik ben volop aan het genieten van alles wat we hier meemaken en zien :).

Onze eerste dag in Miri liep niet helemaal zoals gepland. Nadat we onze was hadden afgeleverd zijn we een rondje door de stad gaan proberen te lopen. Dit ging opzich prima, totdat we twee grote shoppingmalls(met airco!!) tegenkwamen. In beide shoppingmalls hebben we denk ik wel elke etage en elk winkeltje gezien haha. Ook kwamen we erachter dat in de tweede shoppingmall helemaal bovenin een bioscoop zat, dus zijn wij aan het eind van onze ontdekkingstocht door deze mall naar de bios gelopen en hebben we kaartjes gekocht voor de film, Frozen 2. In de bioscoopzaal was het, zoals de vorige keer, weer echt freezing koud en ik denk oprecht dat we als twee ijspegeltjes(na de film) uit de zaal liepen. Gelukkig is het ‘s avonds ook nog heel warm in dit land en konden wij ons opwarmen aan de buitenlucht. Na nog even gezellig met wat andere mensen van ons hostel gegeten te hebben zijn we heerlijk gaan slapen.
Op dag 2 besloten we om dan maar voor het echt de stad te gaan verkennen, en nadat we onze was weer hadden opgehaald, zijn we met onze ronde begonnen. Dit begon al top: het informatiecentrum waar we heen wilden, bleek dicht te zijn. Gelukkig voor ons zat er een marktje in de buurt waar we even een heerlijke snack konden kopen. Hierna zijn we via een Chinese tempel en een vismarkt op de time square van Miri gekomen en hebben we hier even wat middag gegeten. Onze route vervolgden we hierna naar het waterfront van Miri, een parkje en tot slot lady’s hill, vanwaar we een goed uitzicht over de skyline hadden en de zonsondergang konden bewonderen. Het was wel weer een bijzondere ervaring om er te komen(we moesten een snelweg oversteken en er was geen voetpad omhoog) en om er te zitten(alle auto’s die langsreden begonnen of te toeteren of te zwaaien), maar de moeite zeker waard.

Op onze derde en laatste dag in Miri zijn we met een grab naar een national park gereden en hebben hier wat watervallen bezocht. Na een minuut of 20 waren we al aangekomen bij de grootste van het park en konden we hier een verfrissende duik nemen. Terug bij de receptie hebben we wat gegeten en nagevraagd of deze mensen wisten hoelaat de bus terug naar miri langskwam. Deze mensen zeiden tegen ons dat we gewoon bij het bushokje moesten gaan zitten en dat we dan de bus vanzelf wel langs zouden zien komen(ze hadden dus geen tijd voor de bus). Nouja, een andere optie hadden we dus niet echt en dus gingen we bij de bushalte zitten(die een stukje van de weg afstond) en wachten. Na ongeveer een half uurtje wachten, zagen we in eens de bus langsrijden zonder te stoppen en dus zat er niets anders op dan op de volgende te wachten. Deze zagen we, na nog een uurtje wachten, gelukkig al van verre aankomen en hebben we hem gestopt door al twee vrolijke, kleine kindjes voor de bus de zwaaien/dansen. Terug in Miri zijn we nogmaals naar de film geweest(dit keer eentje in het Maleis, dus we snapteN er niet al te veel van) en zijn we lekker gaan slapen, want voor de volgende dag staat onze busrit naar Brunei gepland.

Liefs Aneesha :)

1. Sjon en jolanda:
    27 november 2019
    Hoi Aneesha, wat was het weer mooi om jullie ervaringen te lezen. En de foto's spreken voor zich. Nu op naar Brunei, ben benieuwd hoe jullie Brunei ervaren. Geniet ervan en de groetjes aan Roos😗😗😗
  2. Ben:
    27 november 2019
    Dag Aneesha, leuk weer je verhaal te lezen. Je beleef echt een hoop en wat een indrukken zul je 'straks' mee naar huis nemen. En wat een leuke filmpjes ook, vooral van de boottocht op Kuna met een drone gefilmd, inderdaad 'Forever young'. Ga zo door en geniet ervan.
    Lieve groet, Ben