Rivercruise

14 december 2019 - Sukau, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

Het was eindelijk tijd voor onze rivercruise!!! Een hoogtepunt op Borneo van vele mensen die we hebben gesproken, dus we hebben er zin in.
Rond 10 uur ‘s ochtends werden we door een familielid van de familie waar we zouden verblijven, opgepikt met de auto om na een 2,5 uur durende rit met een klein bootje(:zeer charmant in- en uitstappen dus met backpack en al) naar de overkant van de rivier werden gebracht, waar het huis van het gezin stond. Hier werden we al supervrolijk verwelkomd door een van de vaders met een heerlijke lunch. Tijdens deze lunch werd ons ook uitgelegd dat we in totaal 4 boottochtjes zouden maken en dat de eerste om 16.00uur zou vertrekken. Dus na een paar uurtjes wachten, vertrokken we met het bootje op weg om beestjes te spotten. Het begon al gelijk goed met een orang oetan in de bomen, helaas wel ver weg dus alleen te spotten met een verrekijker. Tijdens deze tocht hebben we nog veel neusaapjes, maki’s, toekans en andere vogeltjes gezien. Na deze toffe ervaring stond ons avondeten alweer voor ons klaar, deze keer mochten we een visje uitpluizen, waarna onze guide alweer op ons stond te wachten voor onze nachttour. Tijdens deze tour zagen we onze eerste baby krokodilletjes en een paar erg mooie vogeltjes.
De volgende ochtend stond de wekker alweer vroeg voor onze ochtendcruise(zonsopgangtijd). Deze cruise was erg rustgevend en ook hier hebben we heel veel aapjes gezien, samen met wat vlinders en vogeltjes. Hierna moesten we in totaal 8 uur wachten op onze volgende tour en het spannendste wat er in deze tijd is gebeurd, was dat er een kip een ei kwam leggen op een kast.

Met onze laatste tour hebben we eigenlijk alleen maar orang oetans gezien, 6 in totaal, die redelijk dichtbij de rivier aan het chillen waren en ook nog eens veel in beweging!!. Echt supervet om deze beesten in het wild zo goed te mogen aanschouwen.
Na deze tour nog even avond gegeten en onze spullen gepakt, want de dag erna werden we alweer teruggebracht naar Sandakan met de auto en zaten deze fantastische dagen er alweer op.

Liefs Aneesha :)

1. Nico en Silvia Huisman:
    19 december 2019
    Lieve schat, wat een leuk verhaal, en wat leren jullie veel wachten, gelukkig was er wel die kip nog🤭🤭 we zijn benieuwd naar de nieuwe avonturen 😘😘