Sandakan + Kota Kinabalu

19 december 2019 - Kota Kinabalu, Maleisië

Hoiihoii allemaal,

Even een korte samenvatting van wat we in de tussentijd van Sandakan en Singapore (3 dagjes) hebben gedaan, wat niet veel is haha.

Weer terug aangekomen in Sandakan hebben we eigenlijk de rest van de dag op ons bed gelegen en niet veel gedaan, vooral ook omdat het heel erg hard regende. ‘S avonds moesten we dan toch wel op pad(het was gelukkig ondertussen weer droog) om wat eten te scoren. We besloten om een rondje door de stad te lopen en wel te kijken wat we tegen zouden komen. Dit bleek de perfecte keuze te zijn, want we zagen na een half uurtje lopen in de verte een kerstboom staan en we hoorden ook muziek daarvandaan komen. Dus zo nieuwsgierig als wij zijn, lopen hier natuurlijk op af om even te koekeloeren wat er allemaal aan de hand was. Het bleek op een groot grasveld plaats te vinden allemaal en toen wij hier naar binnen liepen, kregen we beide een doosje met 4 cakejes en een flesje water aangereikt. Wij dachten ondertussen echt van wat is hier nu aan de hand, zeker toen we even doorliepen en we de dansers en zangers te zien kregen(ze speelden kerstmuziek) samen met een tribune vol met mensen(en dit alles was gwn gratis). Wij vielen wel meteen heel erg op, want we waren de enige twee blanke, blonde meisjes die er rondliepen, dus dat betekende natuurlijk dat we lekker veel op de foto en film genomen werden. Roos en ik besloten om ook maar op de tribune plaats te nemen om de rest van de show ook te aanschouwen. Al snel kwamen we erachter dat we ons bevonden bij een grote kerkgemeenschap, die de start van kerstmis aan het vieren waren. Hoe we hier achter zijn gekomen?: alles ging over God en de heilige en we kregen ook meer dan 3 preken van verschillende priesters te horen, welke we uiteraard niet konden verstaan, omdat ze in hun eigen taal spraken. Al met al was dit een topavond!!

De dag erna stond de wekker alweer vroeg om met de bus terug naar Kota Kinabalu te gaan. Deze rit duurde in totaal wel 8 uur, omdat de bus een omweg door de bergen moest maken vanwege een gevallen kabel op de weg. We hebben deze busrit overleefd en zijn vermoeid en wel ‘s avonds op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag moesten we alweer om 6.30uur op het vliegveld staan om onze vlucht naar Singapore te halen.

Dit was even de kort update van dagen die vooral vol stonden met reizen en slapen ;).

Liefs Aneesha

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arend en Lida:
    19 december 2019
    Hé lieve Aneesha,
    Jullie zitten al compleet in de kerstsfeer........ Wat mooi allemaal. Nog 6 dagen en dan is het zover. Aftellen dus totdat Nico en Silvia bij jullie zijn. Dat wordt een hele bijzondere Kerst. Maak mooie herinneringen, want zoiets vier je niet elk jaar zover van huis!!
    We wensen jullie allemaal alvast hele mooie dagen toe! En we volgen jullie, natuurlijk.
    Liefs, Arend en Lida
  2. Ben:
    22 december 2019
    Dag lieve Aneesha, ik schrijf dit zondagavond 22 dec., Niek en Sil zitten al bijna 8 uur in het vliegtuig en komen jouw kant op. Dat wordt een mooi samenzijn de komende kerstdagen en weken. Veel plezier en Fijne Kerstdagen gewenst. En voor 2020 weer veel mooie indrukken en belevenissen op je reis door Azië.
    Groet Ben