Singapore

19 december 2019 - Singapore, Singapore

Hoiihoii allemaal,

Het vliegtuig dat ons richting Singapore bracht hebben we gelukkig gehaald zonder enige problemen en ook de vlucht verliep goed. Aangekomen in Singapore zijn we met bagage en al naar de zeer beroemde waterval op het vliegveld gelopen(was nog wel even een doolhof) en hebben hier natuurlijk wat foto’s van gemaakt. Hierna zijn we met de metro richting ons hostel gegaan, waar we na 5 minuutjes lopen dan ook aankwamen. We werden heel erg enthousiast begroet door een medewerker, die ons tevens naar onze kamer bracht. Na even gesetteld te zijn, kregen we van dezelfde jongen een zeer uitgebreide uitleg over wat er wel niet allemaal te doen was in de stad en ook waar we zeker even een hapje zouden moeten gaan eten(zeer veel plekjes). Nadat we zijn uitleg hadden aangehoord en ook soort van hadden onthouden gingen we op pad richting de Arabische wijk(waar ons hostel praktisch aan aangesloten zat). Hier hebben we ons eerste verplichte voedsel gegeten, Indisch, genaamd Murtabak, een soort roti, echt superlekker. En na even door het kleine wijkje gelopen te hebben, hebben we nog, op aanraden van ons mannetje, de speciale lokale thee geprobeerd, welke ook zeer lekker bleek te zijn. Roos en ik besloten om nog even naar een park te gaan, gardens at the bay, en hebben hier even lekker rondgelopen tussen allerlei soorten bloemen en planten. Op onze weg naar de marina watershow kwamen we langs een mega, maar dan ook echt mega grote shoppingmall, waar zelfs een mini Venetië in is gebouwd!! Na even hier met volle verbazing rondgelopen te hebben zijn we dan buiten gaan wachten op de watershow. Deze watershow is zeer goed in elkaar gezet en verteld een prachtig verhaal. Na deze show zijn we vermoeid, maar voldaan teruggekeerd naar ons hostel en lekker gaan slapen.

Dag 2 in Singapore begon bij een gezellig ontbijtje waar we aan de praat raakten met Adriana. Samen met haar zijn we vervolgens naar de wijk little India vertrokken, waar we in de stortregen, in onze prachtige blauwe poncho’s en regenjas, doorheen hebben gelopen. Dat doe je natuurlijk alleen als je ergens op vakantie bent, thuis zou ik de deur niet uitgegaan zijn met zulke harde stortregen. Mijn broekje was helemaal doorweekt en ik kon deze dan ook uitknijpen. Gelukkig is het niet koud hier als het regent, dus konden we gewoon doorgaan met sighseeing the city. Na onze lunch zijn we richting gardens at the bay vertrokken(hier waren Roos en ik gister ook al) en hebben we na een rondje lopen even lekker een kopje koffie op een foodcourt achtig iets gehaald. We besloten om dit keer de lichtshow op het vliegveld proberen te aanschouwen en vertrokken dus met de metro deze kant op. Dit bleek echter een tegenvaller, want om de lichtshow stelde niets anders voor dan de waterval op het vliegveld blauw te laten kleuren en om alles echt goed te kunnen zien, moest je superveel betalen. Met deze “tegevaller” op zak vertrokken we weer richting een ander foodcourt om te eten, waarna we verder reisden met de metro naar marina bay, waar we met de lift naar het dak van het meest bekende, fancy gebouw gebracht werden. Het was woensdagavond, ladiesnight dus, en dit betekende ook nog dat we een gratis drankje bij de bar op het dak aangeboden kregen. Hier kunnen we natuurlijk geen nee op zeggen, en genietend van het uitzicht hebben we dit drankje dan ook genuttigd.

Dag 3 in Singapore bestond uit rustig aan doen en Chinatown een beetje verkennen.

Na Chinatown zijn we weer met de metro richting gardens at the bay gegaan en hier de kerstshow bekeken, wat ook weer een lichtshow inhield ‘s avonds, erg mooi en leuk om te zien. Ik denk dat die kerstnummers voorlopig nog wel in mijn hoofd blijven zitten.

Dag 4 stond in het teken van Universal Studio’s :). Een dagje pretpark is echt even iets wat we nodig hebben. ‘S ochtends was het gelukkig nog heel mooi weer en zijn Roos en ik dan ook volop in alle achtbanen en attracties geweest. Na onze lunch(rond een uur of 3) begon het helaas weer te stortregenen en kwamen onze poncho en regenjas weer perfect van pas. Helaas sloten door de regen ook een hoop attracties en waren we de overgelaten aan de show’s die er draaiden. Gelukkig zijn deze ook heel leuk, en droog, om te zien :). Toen het maar niet stoppen wilde met regenen, hebben Roos en ik rond een uur of 6 dan maar besloten om terug te keren naar ons hostel en daar opzoek te gaan naar ons avondeten. We liepen de Arabische wijk weer in en hebben hier voor een goede prijs ons avondeten kunnen bestellen.

De wekker voor de volgende ochtend stond alweer vroeg, want de bus richting onze volgende bestemming Melakka vertrok om 7.15uur, dus dat betekende lekker vroeg naar ons bedje ;).

Liefs Aneesha

1. Arend en Lida:
    19 december 2019
    Hé lieve Aneesha,
    Ik had net koud m'n berichtje voor je geplaatst of het volgende stond er al weer. Hoezo kan ik jullie soms amper volgen met al die verhalen???
    Maar ik doe m'n best. Ik ga ze weer lezen. Veel plezier!!
    Liefs, Lida
  2. Ben:
    22 december 2019
    Prachtige mooie foto's van Singapore, Aneesha. En prachtig uitzicht boven op het beroemde fancy gebouw en ook nog een gratis drankje, jij bofbips…..
    Veel plezier,
    Ben
  3. Johan en Alie:
    24 december 2019
    Hoi Aneesha en Roos, we kijken regelmatig naar jullie belevenissen.
    Wat zien jullie veel en ontmoeten jullie allemaal verschillende mensen.
    Superleuk. Fijne kerst en een mooi oud en nieuw voor jullie.
    Groetjes.