Ubud

28 september 2019 - Ubud, Indonesië

Hoiihoiii allemaal,

Allereerst weer bedankt voor alle leuke en lieve reacties op mijn vorige berichtje(s) :).

Dit verhaaltje zal niet al te lang worden, want Roos en ik hebben bijna niets gedaan in de afgelopen paar dagen.

Toen we donderdag aankwamen in Ubud hebben we onze tas maar weer eens uitgepakt op onze kamer (8-persoons) en zijn we daarna even het centrumpje ingelopen om wat avondeten te scoren. We kwamen er al snel achter dat alles, in het toeristische Ubud, een stukje duurder was dan wat we gewend waren (dat betekent nu €5 à €6 voor eten ipv €2). Toch hebben we nog een leuk plekje kunnen vinden en heerlijk Italiaans kunnen eten voor een redelijke prijs. De avond zelf ben ik op tijd te bed gegaan, want die dagen klimmen en bijna geen slaap hakken er wel in.

De volgende dag hadden Roos en ik een rustdag en hebben we dus ook heerlijk uitgeslapen(bijna het klokje rond geslapen). Rond de middag begonnen we ons toch wel een beetje te vervelen en gingen we een route lopen die volgens google ongeveer 2 uur zou duren. Na een klein uurtje hadden we echter het einde al bereikt en hebben we eventjes een vers fruitsapje gedronken voor de nodige vitamientjes. Na deze relaxpauze(met uitzicht op een rijstveldje) zijn we weer teruggelopen en hebben we verder ook echt helemaal niets meer gedaan(ja okee, even avond gegeten) voordat we weer gingen slapen.

Zaterdag bestond mijn ochtend wederom uit niets doen en een beetje een planning proberen te maken voor de komende dagen. ‘S middags werden we rond 14.00u opgehaald om een kookcursus te gaan doen. Er zaten al 6 mensen in de auto(inclusief bestuurder) en wij mochten ons er even heel fijn bijproppen. Onze eerste stop was een rijstveld, waar we een beetje (zeer kort en bondig) uitleg kregen over hoe alles in z’n werk gaat. De man die dit uitlegde, tevens onze bestuurder, sprak met een heel erg Indonesisch accent dus veel konden we er niet van verstaan. De tweede stop was op een lokaal marktje waar we zelf ook een paar kleine dingetjes mochten proeven. Het eerste was een soort vrucht, wat eruit zag als een zeer grote knoflookteen en smaakte naar een zure appel en het tweede was een cake van de streek, wat smaakte naar iets van graan, maar wel heel zoet, en heel droog was.

Na onze beproeving hier reden we verder naar het huis van onze bestuurder en begonnen we, na een kopje zelfgemaakte ijsthee (koude thee met ijsblokjes en zeer veel suiker), met het koken zelf. In totaal hebben we 9 gerechten gemaakt, waarna we ze allemaal mochten opeten(als avondeten). Vooral de tempe met ketjapsaus, de sate en het toetje vond ik persoonlijk heel erg lekker :).

’S avonds hebben we vervolgens nog wat gekletst met mede-reisgenoten bij ons hostel en zijn weer gaan slapen. Over zondag kan ik echt heel kort zijn, deze dag hebben we namelijk alleen maar gechilled aan het zwembad en dat was het dan ook wel hahah.

Maandag stond de wekker wel vroeg, want samen met een ander meisje zijn Roos en ik over de ochtendmarkt(van 5.00-9.00) van Ubud gelopen. Het was erg leuk om te zien hoe de lokals hier hun dagelijkse, verse boodschappen inslaan om er vervolgens een mooie maaltijd van te koken. Na dit uitstapje hebben we ontbeten, onze spullen gepakt en zijn we met een Grab(de Uber van hier) naar onze volgende bestemming: Sidemen gereden.

We zijn nu denk ik wel weer genoeg uitgerust om onze volgende bestemming te gaan ontdekken!!

Liefs Aneesha :)

1. Ilona Swerissen:
    1 oktober 2019
    Wij komen graag bij je eten over ? maanden. Ziet er heerlijk uit.
  2. Arend en Lida:
    Hé lieve Aneesha,
    Jullie hebben al zoveel ‘betakt’, dat er ook gerust moet worden. Doen jullie goed.
    Maar wat leuk, zo’n workshop koken! Zag er indrukwekkend uit met die grote vijzel! En je hebt zowaar allemaal lekkere dingen in mekaar geprakt. En zo’n markt: erg leuk om al het etenswaar van de plaatselijke bevolking te zien.
    Veel plezier in Sidemen en zo.
    Liefs, Arend en Lida
  3. Nico en Silvia:
    1 oktober 2019
    Lieve schat, wat goed van jullie dat jullie een beetje rust hebben genomen en evengoed nog een aantal leuke dingen hebben gedaan!!! Uitgerust weer op naar nieuwe avonturen!!